· analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
· analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
· analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
· analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
· monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
· analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
· ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
· przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie: metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
· modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
· mobilności studentów,
· kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
· jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;
· opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
· realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia.
Zadania Pełnomocnika Dyrektora UCMW ds. jakości kształcenia:
· przewodniczenie pracom DKJK;
· ustalanie harmonogramu i wskazywanie członków DKJK do realizacji zadań związanych z oceną jakości kształcenia w poszczególnych obszarach;
· bieżące monitorowanie funkcjonowania USZJK na wydziale;
· nadzór nad opracowaniem, aktualizacją i doskonaleniem dokumentów USZJK na poziomie wydziału;
· współdziałanie z jednostkami wydziału w zakresie działań związanych z jakością kształcenia;
· współpraca z właściwym Samorządem studentów, radami kierunków oraz z innymi pełnomocnikami Dziekana w zakresie działań wspierających jakość kształcenia na wydziale;
· przedstawianie Kolegium Wydziału oraz przedkładanie Pełnomocnikowi Rektora ds. jakości kształcenia rocznego raportu samooceny jakości kształcenia na wydziale, wraz z weryfikacją podjętych działań i propozycją działań doskonalących.